Pressemeddelelse: Canadisk COVID-19 studie med ProTrans

Coronavirus

Canadisk COVID-19 studie med ProTrans

Tirsdag den 2 februar 2021 kl. 15:50

Cellaviva & NextCell Pharma AB meddeler i dag, at Health Canada og McGill University Health Center Research Ethics Board har godkendt virksomhedens kliniske forsøg med titlen “Behandling af respiratoriske komplikationer forbundet med COVID-19 infektion med Wharton’s Jelly (WJ) -Umbilical Cord (UC)) Mesenchymale stromaceller (ProTrans ™). Undersøgelsen vil omfatte 48 patienter med svær lungebetændelse og bekræftet COVID-19 (SARS-CoV-2) infektion. De vil blive randomiseret til ProTrans-behandling eller placebo.

”Det er selvfølgelig et privilegium for Cellaviva / NextCell, at vores lægemiddelkandidat, ProTrans, er valgt som en potentielt effektiv behandling af COVID-19. Det er en utrolig mulighed for os for at tage kampen op mod COVID-19 sammen med verdensledende eksperter, “siger administrerende direktør Mathias Svahn.

Studiet er et internationalt samarbejde mellem McGill University i Montreal Canada, Cellaviva / NextCell Pharma AB, Stockholm, Sverige, Saint-Louis Hospital, Paris, Frankrig og FamiCord Group PBKM SA, Warszawa, Polen.

Cellaviva / NextCell har i vid udstrækning været involveret i undersøgelsesdesignet og vil levere ProTrans-lægemidlet til det sted i Canada, hvor behandlingerne skal udføres.

Disse informationer er informationer som NextCell Pharma AB er forpligtet til at afgive under EU Market Abuse Regulation. Informationerne er givet af nedenstående kontaktperson til udgivelse 2. februar 2021.

Vær opdateret med den nyeste udvikling i NextCell Pharma

LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/15255207/

Twitter: https://twitter.com/NextCellPharma

For yderligere information om NextCell Pharma AB kontakt venligst:

Mathias Svahn, CEO

Sofia Fredrikson, CFO

Telefon: +46 08-735 5595

E-mail: info@nextcellpharma.com

Website:

www.nextcellpharma.com

www.cellaviva.se

www.cellaviva.dk

Om NextCell Pharma AB

NextCell er en fase II celleterapi virksomhed med den ledende lægemiddelkandidat ProTransTM, til behandling af type-1 diabetes. Fokus er på at opnå godkendelse af ProTrans via fase III studie. Derudover ejer NextCell Cellaviva, Skandinaviens største stamcelle bank til familieopbevaring af stamceller fra navlestrengsblod og navlestrengsvæv med tilladelse fra IVO.

FNCA Sweden AB is assigned as Certified Adviser, 08-528 00 399, info@fnca.se.